Vad gäller vid felanmälan?

Vid fel eller skada på våra fastigheter ring 0520-340 50 (dygnet runt) eller fyll i din felanmälan enkelt via webben. Vid akuta ärenden ring alltid 0520-340 50.

Det är viktigt att alla felanmälningar eller skador kommer in till oss via något av dessa alternativ. Detta är för att vi ska kunna garantera att anmälan kommit oss tillhanda och för att vi ska kunna följa upp ärendet. Väljer du att göra en webbanmälan och anger din e-postadress får du mail då ditt ärende startar upp och när det avslutas.

Anmäler du via webben, tänk på att beskriva ärendet utförligt och med anvisning om var i lokalerna felet finns. Skriv exempelvis inte enbart ”Dörr går ej att stänga” utan specificera gärna ”Dörr intill fikarum på plan 2 går ej att stänga”.

Vår rekommendation är att varje verksamhet utser en eller ett par personer som är ansvariga för felanmälningarna. Dessa personer bör sätta sig in i hyreskontraktet och dess gränsdragning för att redan från början kunna avgöra vem som ansvarar för att åtgärda den uppkomna bristen.